سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ
فوائد کوهنوردی - گروه کوهنوردی واسکی ذوب آهن اصفهان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گروه کوهنوردی واسکی ذوب آهن اصفهان
قالب وبلاگ

   فوائد کوهنوردی :

   کوهنودری ورزشی بسیار عالی برای تمامی افراد در هر سن وسالی و با هر اندام و هیکلی که دارند    

       فوائدی که برای تناسب اندام دارد :

      کوهنوردی می تواند از طرق زیر باعث ایجاد تناسب اندام در شما شود :

بالا بردن قدرت بدنی

بالا بردن تحمل

افزایش توازن

بالابردن انعطاف پذیری بدن

بهتر کردن وضعیت قلبی عروقی

مهار کردن استرس :

کوهنوردی نه تنها باعث قوی شدن قدرت جسمانی بلکه باعث بالا بردن توانایی های ذهنی و روانی انسان می شود . هنگامی که از کوه بالا می روید ، شما درچالشی با خود درگیر می شوید که امکان هر گونه فکر دیگری را از شما می گیرد بطوریکه چنان فکرتان متوجه و متمرکز کوه می شود که امکان فکر کردن به هر چیز دیگری را از شما سلب می کند . به همین جهت است که به شما توصیه می کنیم که به هنگامی که دچار ناراحتی  ذهنی شده و با هجوم افکار ناراحت کننده مواجه هستید و یا مشکلی دارید  برای مقابله با آن به کوهنوردی بروید . هر چقدر شما بالاتر می روید بدنتان هورمون آردنالین بیشتری را تولید می کند و این همان هورمونی است که به هنگام بروز استرس در بدن شما تولید می شود . کسانی که بطور منظم کوهنوردی می کنند قادرند کنترل بهتری بر روی ترشح آدرنالین و بروز استرس خود داشته باشند .

استحکام قدرت عضلانی :

جنبه های اجتماعی کوهنوردی :

کوهنوردی باعث می شود که آنچنان فضا و جو دوستانه ای پدید آید که بهترین امکان برای شروع دوستی ها جدید  را با خود به همراه آورد. هنگامی که افراد بطور دوتایی و یا جمعی به کوه می روند ایجاد ارتباط و بوجود آمدن زمینه گفتگو در میان آنها امری حتمی  است .  باشگاهها و گروههای کوهنوردی محلی مناسب برای ایجاد دوستی ها جدید و پدید آمدن جو دوستی و صمصمیت بین افراد و همکاری کردن آنها با هم فراهم می آورد .

کوهنوردی ورزشی برای تمام سنین :شما اگر در هر رشته ای که ورزش کنید با بالارفتن سن اتان و بدلیل کاهش قدرت بدنی ، بتدریج از توانایی اتان کاسته شده و دیگر قادر نخواهید بود به آن ورزش ادامه دهید ورزشهایی چون فوتبال و والیبال و بسکتبال

 

کسب تجربیات ارزشمند :

آنهائیکه بطور حرفه ای به کوه می روند بخوبی می دانند که بودن در طبیعت بکر و گاه خشن کوهستان چگونه می تواند درسهای بزرگی برای آنها داشته باشد و چه تجربیات ارزشمندی در این زمینه کسب می کنند . با این حال همواره و بخصوص برای کوهنوردان جوان و کم تجربه لازم است که از تجربیات دیگران در این مورد استفاده کنند و به هنگام صعود به کوه از تجربیان راهنمایان کوه کمک بگیرند تا دچار مشکل نگردند . 


[ شنبه 86/2/29 ] [ 9:13 صبح ] [ محمود قاسمی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

کوه ها فرصتی برای گریز انسانها از تمدن و فراهم شدن فرصتی برای آزمودن اعصاب ، مهارتها ، هشیاری ذهن و اراده راسخ است .
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 46
بازدید دیروز: 15
کل بازدیدها: 218076